gameingvulpes.blo.gg

Spelmarknaden utvecklas i rasande fart men hinner man verkligen med allt som händer? Nja vissa gör det men de flesta inte. Jag är en kille med intresse för spel som inte riktigt kom fram i mängden. Tanken är att med denna blogg recensera gamla och nya titlar och visa upp några spel som inte riktigt fick komma fram till "bestseller" hyllan. Hoppas jag kan leverera det ni och jag själv vill, gameing kan jag lite om iaf men blogga är något nytt för mig. MvH VulpesZerda

Black and white by Linonhead studio

Kategori:

Ave!
Idag har jag spelat Black and White, då jag snubblade över det i en secondhandaffär i Tidaholm igår och tänkte att den titeln har man ju hört talas om.
Spelet kom ut 2001 och är en blandning av RTS och "Gudsspel"(en relativt liten genre), det är Lionhead studio som ligger bakom det och EA-Games utgav spelet.
Meningen med spelet är att du är gud och att du och "ditt samvete"(En djävul och en typ gud-snubbe) ska få alla att dyrka dig.
Det finns två sätt att göra detta på; antingen är du god och spenderar din tid på att hjälpa alla människor, eller så är du ond och får dem att frukta dig.
Spelet är ganska kul faktiskt och om inte annat väldigt fritt, du är ju gud trots allt.
Man kan t.ex. slita upp ett fullvuxet träd ut marken och kasta det tvärs över hela världen vilket gör att alla som ser detta märkliga, flygande träd kommer börja tro på en gud.
Då jag bara spelat i några timmar har jag inte fått hundra koll på storyn men "the tutorial" var väldigt bra och rolig och man fick på ett enkelt sätt lära sig alla saker man måste kunna för att spela spelet.
 
Jag måste säga att jag blev glatt överraskad av grafiken, spelet är ändå från 01 vilket är typ 2 miljoner år för den grafikkräsna men jag tycker spelet är väldigt vackert, sen att människorna i spelet inte är som de ska är ju en annan femma.
 
Allt som allt
Nice grafik, roligt och annorlunda spel som om inte annat passar perfekt på bakfyllan.
7/10 som första intryck, kan hända att detta ändras efter lite tid men tja...
 
May the force be with you
VZ
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: